Siirry pääsisältöön

Oikeesti, rakastettu

Sain joku aika sitten sairaanhoitajaltani kotiläksyksi kuunnella muutaman kappaleen. Kuuntelin ne, enkä heti tajunnut, minkä viestin sh:ni halusi näillä kertoa. Kuuntelin uudelleen, eri tilanteessa, ja tajusin.

"Minä unen läpi vajoan
Joku jätti höyhenen huoneeseen
Ja niinkuin jostakin kaukaa
Mä kuulisin kuiskauksen:

Älä pelkää, älä pelkää,
sinä et pääse putoamaan
Rakastettu on oikea nimesi
ja tulee nimenäsi olemaan"


Mun ei tarvii pelätä. En jää yksin vaikka siltä välillä tuntuu. Vaikka ite en jaksais, on mulla ympärillä ihmisiä, jotka pitää musta kiinni, etten pääse putoamaan. Ja oikeesti, rakastettu on sun ja mun oikee nimi.

"Puoltakaan en sun kivuistas voi tietää,
sanat kaikki vailla voimaa ilmaan jää
Mut joku aamu mä tiedän sen,
sä heräät huomaamaan,
sinä selvisit ja kelpaat kelle vaan


Ja sä oot kaunis vaikket enää tunne niin,
ne vaikka veivät sulta uskon ihmisiin
Ja hetken vielä nukkuu puoli maailmaa,
hetki vielä kirkas aamu aukeaa"


Koskaan ei voi tietää, mitä toinen ihminen on kokenut tai mitä käy just nyt läpi. Ja vaikka nyt ois vaikee olla, vielä joku päivä kaikki on hyvin. Pimeän yön jälkeen aamu on kirkas.

Kappaleet Juha Tapion Rakastettu ja Kelpaat kelle vaan

Kommentit