Siirry pääsisältöön

Tarviin vähän jeesiä

Psykiatrian keskus. Akuuttiaika lääkärille. Aikuissosiaalityö. Sairasloma. Työkokeilu.

Tämmösiä asioita ei oo totuttu mainostamaan, ja niistä kertominen voi tuntua hävettävältä, leimaavalta ja ikävältä. Ja niin, eihän näistä oo kiva itekkään puhua eikä sitä oikein vielä ymmärrä että tämmöset sanat kuuluu mun elämään. En mää tätä ite halunnu tai valinnu. Mutta koska elämää ei aina voi ohjata haluamaansa suuntaan, niin helpommalla pääsee kun hyväksyy sen mitä eteen annetaan.

Haluan puhua näistä, koska tiiän, että nää samat asiat on tuttua monelle muullekkin, ja siinä tapauksessa jos ei oo millään tavalla tuttuja asioita, on syytä vähän ainakin tutustua. Ilman ennakkoluuloja kiitos.

Minä oon 20 vuotias lähihoitaja, rakastan luontoo, liikkumista, hyvää ruokaa ja lapsia. Oon herkkä ja vahva. Sairastan masennusta. Sen takia tarviin vähän jeesiä niin tavallisissa asioissa kun työjutuissa. Oishan se kiva tietää tarkalleen mitä haluaa ja voimia edetä kohti unelmia. Mää en vielä tiiä, eikä mulla vielä oo voimia.

Oon nyt taas sairaslomalla. Kun se loppuu, katotaan sosiaalityöntekijän kanssa josko lähtisin työkokeiluun johonkin. Katsoisin miten mulla on voimia. Koska nyt mulla ei oo omista voimista mitään käsitystä. Mutta toivon, että yhessä mua hoitavien ihmisten kanssa löytäisin sen oman polun. Ja tiiän, että joku päivä se polku on mulle sopiva.

Oon superkiitollinen, että Suomessa oikeesti saa apua, ja se on tosi ammattitaitosta. Oon saanu tosi hyvää apua Kuopion yliopistollisesta sairaalasta. Oon tosi kiitollinen myös Kuopion Sihdille, sieltä sain aluksi apua ja tukea. Sieltä mut laitettiin Kuopion Psykiatrian keskuksen asiakkaaksi. Ja voin kertoo, KPK:n henkilökunta on aivan superihanaa. Siellä ne haluaa auttaa, haluaa löytää mulle sen sopivan paikan. Mun oma sairaanhoitaja on aivan täydellinen mulle. En tiiä missä olisin ilman tätä systeemiä. Iso kiitos. <3

Hakekaa apua, sitä on oikeesti tarjolla!

Kommentit

  1. Kyllä se oma polku löytyy, se on sit varmasti sen arvosta että jaksaa kokeilla ja löytää sitä kautta parhaan mahdollisen paikan itselle. ❤️

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin löytyy, vaikka välillä meinaa usko loppua sen suhteen. Välillä huilaa ja sisulla taas eteenpäin. <3

      Poista

Lähetä kommentti