Siirry pääsisältöön

Kerro sun matkasta

Sain idean. Tai tässä yks mun miljoonista ideoista. Koska mää tiiä, että en tosiaan oo ainoo, jolla on syömishäiriön oireita ja keskivaikeeta masennusta, paniikkihäiriöö tai ahdistusta, niin haluaisin kuulla tarinoita muilta. Moni on jo tullu juttelemaan sen jälkeen, kun alotin tän blogin kirjottamisen.

Haluaisin kuulla kaikenlaisia tarinoita, niiltä, joilla just on diagnosoitu joku tai niiltä, jotka on parantunut jo kokonaan, ja niiltä, jotka on matkalla. Haluan myös kuulla tarinoita ns ei niin vakavista mielenterveysjutuista, koska varhainen puuttuminen ja hoito on tosi tärkeetä. Eli jos sulla on mitä tahansa kerrottavaa liittyen mielenterveyteen, niin laita jonkunlainen juttu mulle. Kokoaisin niistä sitte tänne blogiin nimettömiä tai halutessaan ihan nimellisiä tarinoita.

Tai jos ei tarinaa halua kertoo, niin jos ois joku tsemppilause sille, joka kamppailee näitten tai jonkun muun mielenterveyteen liittyvän asian kanssa. Semmonen, jonka oisit ite halunnu kuulla. Myös kaikki itsensä hyväksymiseen liittyvät jutut, kokemukset ja tsempit on erittäin tervetulleita.

Omasta kokemuksesta tiiän, miten paljon auttaa, kun kuulee tarinoita muilta, joilla on ollut jotakin haastetta mielenterveyden kanssa. Koska välillä tuntuu, että oon ainoo, jolla on tämmönen olo. Ja ettei kukaan ymmärrä tätä. Mutta totuus on, että kukaan ei oo ainoo, ja aina löytyy joku, joka ymmärtää.

Mää oon kertonu mun tarinaa täällä blogissa. Muista, sinä riität. <3

Jos haluat olla mun kanssa muuttamassa mielikuvaa syömiseen ja mielenterveyteen liittyvissä jutuissa, laita viestiä instassa @soilajenny tai snäpissä @soilajm tai kommentoimalla tähän postaukseen. Oon jokaisesta tarinasta superkiitollinen. Mitä enemmän näistä asioista puhutaan, sitä helpompi niistä on puhua, hakea apua  ja kehottaa hakemaan apua. Jos jotenkin voi vähentää häpeää ja leimaa, mikä näihin liittyy, haluan sen tehä. Koska joka toinen suomalainen kokee elämänsä aikana jonkun mielenterveyden häiriön.

Nyt on sun vuoro, kerro sun matkasta.

Kommentit