Siirry pääsisältöön

Itkemättömät kyyneleet

Tuomet tuoksuvat ympärilläni. Niitä on paljon, ja niiden tuoksu tuo mieleen mökin ja huolettomat kesäpäivät, jolloin aina oli lämmintä ja uitiin päivästä toiseen. Mökkisauna lämpesi melkein päivittäin. Kaikki oli hyvin.

Kävelen kevyenliikenteenväylää kohti kotia. Kävelen, kävelen ja kävelen. Jalkani vievät minua eteenpäin ja tuntuu, etten olisi itse mukana. Minun varjoni etenee kukkapaita päällä ja tennarit jalassa, mutta minä olen jossain. Olen kadottanut itseni.

Itku puristaa rintakehää, mutta jokin estää sitä tulemasta. Kuori pitää kyyneleet kurissa ja niistä kertyy sisälleni tulva, joka hukuttaa. Ukkonen jyrähtää taustalla. Ilma on painostava, ja ihmettelen, miten sain käveltyä kotiin. Olen väsynyt. Tähän oloon ja kaikkeen.

Tuli sade, joka puhdisti. Ja ukkonen, joka antoi voimaa.

Kommentit

Lähetä kommentti